Στους δρόμους οι εκπαιδευτικοί για την εξίσωση των πτυχίων ΑΕΙ με τους τίτλους των κολεγίων

Στους δρόμους βγαίνουν οι εκπαιδευτικοί σήμερα, Τρίτη και στο Ηράκλειο, σε ένδειξη διαμαρτυρίας στην εξίσωση των πανεπιστημιακών πτυχίων με τους τίτλους των κολεγίων.

Δείτε επίσης: Στους δρόμους ΔΟΕ – ΟΛΜΕ – ΟΙΕΛΕ ενάντια στη ρύθμιση για τα κολέγια

Οι σύλλογοι των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στον νομό Ηρακλείου, “Δ. Θεοτοκόπουλος” και “Φαιστός” πραγματοποίησαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας στις 11 το πρωί της Τρίτης στην πλατεία Ελευθερίας.

Στο κάλεσμά τους ανέφεραν:

“Έπειτα από τη συνάντηση που είχε το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, η οποία δεν επέφερε καμία θετική μεταβολή στο αρνητικό κλίμα που δημιούργησε η αιφνιδιαστική κατάθεση ρυθμίσεων που αφορούν την πρωτοβάθμια εκπαίδευση στο υπό ψήφιση σχέδιο νόμου «ΕΘ.Α.Α.Ε., Ειδικοί λογαριασμοί κονδυλίων έρευνας Α.Ε.Ι., Ερευνητικών και Τεχνολογικών φορέων και άλλες διατάξεις», δίχως, μάλιστα, καμία προηγούμενη διαδικασία δημόσιας διαβούλευσης και διαλόγου, προχωρά από κοινού με τις άλλες εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, Ο.Λ.Μ.Ε. και Ο.Ι.Ε.Λ.Ε. στην πραγματοποίηση αγωνιστικής κινητοποίησης την Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2020, ημέρα ψήφισης του σχεδίου νόμου, εκφράζοντας την έντονη διαμαρτυρία των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης τόσο για τον απαξιωτικό για το δημόσιο διάλογο τρόπο με τον οποίο το Υπουργείο προχωρά σε ρυθμίσεις που αλλάζουν δραματικά το τοπίο στη δημόσια εκπαίδευση, όσο (και κυρίως γι’ αυτό) για τον πυρήνα των ρυθμίσεων αυτών.

Η κυβέρνηση (με το άρθρο 50 του υπό ψήφιση νομοσχεδίου και σε συνέχεια ανάλογων νομοθετικών ρυθμίσεων προηγούμενων ετών και κυρίως του ν.4635/ 30-10-2019 «Επενδύω στην Ελλάδα και άλλες διατάξεις»), με πρόσχημα την ανάγκη προσαρμογής της Ελλάδας στην κοινοτική οδηγία 2005/36 (με επιλεκτική ευαισθησία ως προς την προσαρμογή στο κοινοτικό δίκαιο, αφού δεν την επιδεικνύει και για την οδηγία 70 του 1999 που θα οδηγούσε σε εξίσωση δικαιωμάτων μονίμων-αναπληρωτών και θα άνοιγε την πόρτα στην πραγματοποίηση όλων των διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών που έχει ανάγκη η εκπαίδευση) προχωρά στην ολέθρια για τη δημόσια εκπαίδευση κίνηση υποβάθμισης του κύρους των πανεπιστημιακών πτυχίων και την εξίσωσή τους με τους τίτλους κολλεγίων. Είναι τραγικό να ανοίγει ο δρόμος για την είσοδο στην εκπαίδευση των αποφοίτων μεταδευτεροβάθμιων σχολών (κολλέγια) την ίδια στιγμή που από την προκήρυξη της ειδικής αγωγής και από ότι φαίνεται και της γενικής αποκλείστηκαν οι συνάδελφοί μας απόφοιτοι των 2ετών Παιδαγωγικών Ακαδημιών και Σχολών Νηπιαγωγών οι οποίοι, όχι με δική τους υπαιτιότητα αλλά της πολιτείας, δεν κατέχουν τίτλο εξομοίωσης. Αποκλείονται, δηλαδή, εκπαιδευτικοί οι οποίοι διαθέτουν και τα ακαδημαϊκά προσόντα και την παιδαγωγική επάρκεια και εργάζονται ήδη ως αναπληρωτές στη δημόσια εκπαίδευση ενώ πολλοί από αυτούς έχουν ήδη δώσει επιτυχημένες εξετάσεις σε διαγωνισμούς του Α.Σ.Ε.Π.

Η εξίσωση αυτή των τίτλων των κολλεγίων με τους τίτλους Ανώτατης Εκπαίδευσης δεν αποτελεί υποχρέωση προσαρμογής της Ελλάδας στην κοινοτική οδηγία, αφού η σχετική ειδοποιητική επιστολή της Ε.Ε. αναφέρεται κυρίως στις χρονοβόρες διαδικασίες του ΔΟΑΤΑΠ, αλλά πολιτική απόφαση που εκχωρεί σημαντικό κομμάτι των αρμοδιοτήτων της χώρας που ουδέποτε εκχωρήθηκαν ούτε καν με τη συνθήκη της Λισσαβόνας.

Οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Δ. Θεοτοκόπουλος» και «Φαιστός» είναι σαφές ότι δεν δεχόμαστε σε καμία περίπτωση και θα αντιπαλέψουμε σθεναρά την υποβάθμιση του κύρους των πανεπιστημιακών πτυχίων.

Δεν δεχόμαστε, επίσης, τις τιμωρητικές διατάξεις που εισάγονται με το άρθρο 58 για τον τριετή αποκλεισμό από τους διορισμούς στους εκπαιδευτικούς που παραιτούνται ή δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία. Όταν δεν έχουν πραγματοποιηθεί διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών τα τελευταία δέκα χρόνια, για να αρνηθεί ένας εκπαιδευτικός, που επί σειρά ετών καταταλαιπωρείται ως αναπληρωτής, διορισμό, είναι προφανές ότι θα έχει πάρα πολύ σοβαρούς λόγους ώστε να το πράξει. Κι έρχεται η πολιτεία, που για χρόνια τον τιμωρεί με αδιοριστία και τον τιμωρεί ξανά με τριετή αποκλεισμό του από τους πίνακες, τόσο της γενικής όσο και της ειδικής αγωγής.

Οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Δ. Θεοτοκόπουλος» και «Φαιστός», με βάση την απόφαση της ΔΟΕ (3ωρη στάση εργασίας τις τρεις τελευταίες ώρες του πρωινού κύκλου, 11:00 π.μ. έως 14:00 μ.μ., και τις τρεις τελευταίες του απογευματινού κύκλου, 13:00 μ.μ. έως 16:00), κηρύττουμε επιπλέον 3ωρη στάση εργασίας, 8:00 π.μ. έως 11:00 π.μ., μετατρέποντας την κινητοποίηση σε απεργιακή ημέρα.

Διεκδικούμε:

  • Απόσυρση του άρθρου 50 που εξισώνει τα πτυχία μας με εκείνα των κολεγίων
  • Μαζικούς διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών
  • Καθολική εφαρμογή της 2χρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Εκπαίδευσης
  • Αυξήσεις σε μισθούς-συντάξεις
  • Εξίσωση των δικαιωμάτων των μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών

Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν δυναμικά στην κινητοποίηση για να ανατρέψουμε τις αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις.

Συλλαλητήριο και στην Αθήνα

Με αφορμή τη ρύθμιση για το διορισμό εκπαιδευτικών με πτυχίο κολεγίου, η οποία περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο που ψηφίζεται σήμερα στη Βουλή, οι ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών, εκπαιδευτικές ενώσεις και φορείς καλούν σήμερα σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στις 12.30 μ.μ. στα Προπύλαια με αίτημα να αποσυρθεί η διάταξη που εξισώνει ουσιαστικά τα πτυχία των κολεγίων με εκείνα των δημόσιων πανεπιστημίων. Ανάλογες κινητοποιήσεις διοργανώνονται και σε άλλες πόλεις, όπως τη Θεσσαλονίκη, την Κέρκυρα, τα Χανιά και την Ξάνθη.

Αιχμή του δόρατος για τους εκπαιδευτικούς αποτελεί η καταστρατήγηση, όπως καταγγέλλουν, του άρθρου 16 και η υποβάθμιση των πτυχίων των δημόσιων πανεπιστημίων. Ακόμα και η ΔΑΚΕ Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης -η παράταξη που πρόσκειται στη Ν.Δ.- ζήτησε την απόσυρση της διάταξης και κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι υποβαθμίζει τα πανεπιστημιακά πτυχία με «όχημα την αναγκαιότητα (;) εξίσωσης των επαγγελματικών δικαιωμάτων».

Βολές από πανεπιστημιακούς και πρυτάνεις

Την ίδια ώρα πληθαίνουν οι φωνές πανεπιστημιακών που εξαπολύουν βολές κατά της Νίκης Κεραμέως ζητώντας την απόσυρση της διάταξης για τα κολέγια. Το πρώτο «όχι» ήρθε από τη Σύγκλητο του ΕΜΠ, η οποία σε πρόσφατη απόφασή της ανέφερε ότι «η επαγγελματική εξίσωση των αποφοίτων των κολεγίων με τους αποφοίτους δημόσιας Ανώτατης Εκπαίδευσης υποβαθμίζει περαιτέρω τη δημόσια εκπαίδευση, οξύνει το πρόβλημα της ανεργίας των αποφοίτων των πανεπιστημίων και εμπορευματοποιεί ένα κοινωνικό αγαθό αίροντας στην πράξη το άρθρο 16 του συντάγματος».

Στο ίδιο μήκος κύματος ο Ενιαίος Σύλλογος Διδασκόντων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας χαρακτηρίζει τη ρύθμιση «επιζήμια για το δημόσιο συμφέρον» και «απαξιωτική» για την ανώτατη δημόσια εκπαίδευση, ενώ ο Σύλλογος Διδακτικού Προσωπικού της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ διευκρινίζει ότι «το συγκεκριμένο άρθρο αποσυνδέει τη χορήγηση άδειας ασκήσεως επαγγέλματος σε πτυχιούχους καθηγητικών σχολών από εκπαιδευτικά ιδρύματα της αλλοδαπής από την αναγνώριση της ακαδημαϊκής ισοτιμίας των πτυχίων που χορηγείται από τον ΔΟΑΤΑΠ» με αποτέλεσμα να καταργείται εμμέσως το άρθρο 16, το οποίο προβλέπει ότι «η Ανώτατη Εκπαίδευση παρέχεται αποκλειστικά από ιδρύματα που αποτελούν νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου με πλήρη αυτοδιοίκηση».

Το ζήτημα των υψηλών ακαδημαϊκών προσόντων που πρέπει να έχουν οι εκπαιδευτικοί θέτει το Πρυτανικό Συμβούλιο του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. «Τα παραρτήματα ευρωπαϊκών πανεπιστημίων στην Ελλάδα δεν διαθέτουν αξιολογημένα και συγκρίσιμα προγράμματα σπουδών με τα ελληνικά ΑΕΙ, ενώ η εισαγωγή νέων φοιτητών σε αυτά δεν γίνεται μέσω των πανελλαδικών εξετάσεων» αναφέρει προσθέτοντας ότι οι φοιτητές των κολεγίων αποκτούν ένα προνόμιο που δεν παρέχεται στους μαθητές που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να πληρώσουν δίδακτρα. Ως εκ τούτου, «αυτό εγείρει θέματα άνισης και άδικης μεταχείρισης προσκρούοντας στις πρόνοιες του άρθρου 16».

Για ρύθμιση που «παραβιάζει την αρχή της ισονομίας» κάνει λόγο και η Κοσμητεία Φιλοσοφικής Σχολής ΑΠΘ υπενθυμίζοντας πως οι σπουδαστές των κολεγίων δεν επιλέγονται με πανελλαδικές εξετάσεις, τα κολέγια δεν έχουν αξιολογηθεί από την ΑΔΙΠ και ότι λειτουργούν αποκλειστικά ως εκπαιδευτικά κέντρα, χωρίς να επιτελούν ερευνητικό έργο.

Δείτε ακόμη: Η Κεραμέως χρησιμοποιεί ως δικαιολογία την Κομισιόν για την εξίσωση πτυχίων Κολεγίων με ΑΕΙ



Σχετικά Άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

* Το email σας δεν θα εμφανιστεί